Tilstede: Tor Henriksen, Hans Jørgen Bakke, Helge Bjaaland, Ketil Jørstad, Anders Fodstad, Odd Nylund, Ida Wennevold, Willy Wangsmo og Eva Hagen (referent)
Sak 10 02/03 Dagsorden
Godkjent
Sak 11 02/03 Protokoll fra møte 1 02/03
Under eventuelt ble vedtaket om statistikkføring av deltakerantall uteglemt. Saken er nå klarlagt, data foreligger allerede. Utskrift legges ut til hvert styremøte.
Sak 12 02/03 Referatsaker
Kantinedriften (E.H): Britt fortsetter til over sommeren uten husleie.
Kretstinget: referat utsendt
Bykamp i Göteborg avlyst (TH): Gøteborg ønsker å arrangere bykampen hvert odde år
Kurs for kretsens turneringsledere(KSJ): Harald Skjæran og Artur Malinowski leder seminaret uten honorar. Harald trenger Power Point, det ordner Vidar Skipenes. Det er kun fem påmeldt foreløpig, så vi åpner dørene for andre interesserte via nettet.
Økonominytt (HB): Økonomien er under kontroll.
Arrangementer i mai KSJ /EH: Flere avlysninger på sommerbridgen i mai i år i forhold til i fjor. Dette er kanskje et signal om at sommerbridgen bør starte senere, kanskje følge skoleferien. Helgene er blitt ørlite bedre i det siste.
Ventilasjonsanlegget: Det kommer varm luft nå om sommeren. Helge prøver å finne en forhandler som kan rette på dette.
Sak 7 02/03 Arbeidsavtale for administrasjonssekretær
Under dette punktet ble Evas rådgiver Vidar Skipenes invitert til å delta.
Arbeidsavtalen ble gått gjennom punkt for punkt. En stavefeil under avsnitt om arbeidstid.
Avsnittet under arbeidsoppgaver ble kortet ned til Administrasjonssekretæren er ansvarlig for den daglige driften av kretsen. Det legges til en henvisning til arbeidsinstruksen der arbeidsoppgavene er presisert. Det som ble fjernet står allerede i instruksen.
Avsnittet om kurs skal utvides. Det skal søkes avsatt midler for å dekke relevante kurs. Første avsnitt i forslaget til Eva/Vidar kan brukes som utgangspunkt. Tor formulerer et nytt avsnitt.
Sak 8 02/03 Strategiske mål for 2002/2003
Håndboka (KJ): Terminlisten blir satt opp nesten som fjorårets. KM-mix blir arrangert som endags turnering. Det ble diskutert om det bør være forhåndspåmelding til andre endags turneringer. Det ble også foreslått å sette påmeldingsfristen til OM par litt tidligere, for at deltakerne lettere skal få beskjed om endringer i avviklingen. Starttidspunkt for søndagsbridgen etter divisjonsspilling bør endres igjen. Ketil arbeider med signalene fra styret og har fullmakt til å lage terminlista. Håndboka bør ut i slutten av august. Trykkingen tar ca. fem dager. Ketil må ha alle innlegg innen 1. august.
Lokalene(HB+KJ): tre meglere er kontaktet, to med god lokalkunnskap om området her. Taksten er bekreftet som en realistisk salgssum. Helge og Ketil har fullmakt til å velge hvilken megler vi skal bruke. Vedtatt med 5 mot 3 stemmer. Ketil tar kontakt med Operaen som har vist litt interessert i å leie mer.
Driftsmodeller (HJB): Hans Jørgen har kommet med et innspill til tre alternative driftsmodeller.
1: MINI-modellen – outsourcing av mest mulig virksomhet
2: MAXI-modellen – gjøre mest mulig selv i eide/leide lokaler
3: MIDI-modellen – samlokasjon med annen bridgevirksomhet
Vi ønsker mer aktivitet i klubbene. Dette krever fritid, ildsjelene er få, klubbfølelsen er ikke den samme lenger. Klubbene trenger en kritisk masse på minimum fem personer. Arrangere turneringer skaper samhold i klubbene. Telenor kunne ikke ta på seg et slikt arrangement, de fleste medlemmene er pensjonister. Folk flest vil bare at det arrangeres bridge for dem. Følgen er egentlig at prisene går opp. Rekruttering må inn som en av arbeidsoppgavene. Maxi-modellen er lik den vi har nå, men et annet sted.
Generelt må vi selvfølgelig se mer på både innhold og økonomi i de forskjellige alternativene. Hans Jørgen ønsker løpende kommentarer.
Sak 13 02/03 Bridgetinget i Bergen 15-16/6
Delegatene (TH+HJB) har styrets støtte til å kritisere valgkomiteen i NBF på bridgetinget. NBF Oslo ønsker en ny president. Vi sender et forhåndsvarsel til valgkomiteen. Vi bør ha et alternativ til ny president for hånden og forslag til nedskjæringer.
Neste styremøte er 7. august i Bridgens Hus kl 18:15